القائمة الرئيسية

الصفحات

روايات مقترحة

 




: الفصل التاسع 



مسك وزعيم المافيا



نور : ايه دا مش تحاسب يابني ادم انت 


رامي : أنا آسف مااخدتش بالي والله اسف جدا 


بس تسمحيلي اقولك انتي جميله جدا


نور : افندم حضرتك بتعاكسني كمان 


رامي : لا والله مش بعاكس لكن أنا فعلا معجب بيكي 


نور : معجب بيا اي انت اول مره تشوفني اصلا اوعى كده بس شويه مجنون دا ولااي 


رامي فضل مراقبها يوم لحد بيتها عرف بيتها وراحلها بعدها بيوم وهناك


نور : انت تاني انت اللي جابك هنا؟! وعرفت بيتي منين


رامي : بصراحه كده فضلت مااشي وراكي لحد بيتك


نور : انت مين اداك الحق في حاجه زي كده علشان تيجي لحد هنا


رامي : بجد أنا آسف بس نا حقيقي معجب بيكي اوي وعاوز اتجوزك 


نور : سبني افكر شويه وسبني اعرفك الاول وبعدين نشوف


رامي : هعتبر دا وعد منك باانك تديني فرصه نعرف بعض اكتر 


نور : أن شاءالله ربنا يقدم اللي فيه الخير





في صباح اليوم التالي في بيت مسك



مسك :  صباح الخير  تعالي يامايان عاوزاكي 


والد مسك : صباح النور 


مايان : صباح الفل في اي ياحبيبتي عاوزاني اساعدك في اي


مسك : ماتيجي نخرج شويه مليش مزاج اروح اللوكيشن النهارده 


مايان : ملكيش مزاج تروحي ولاخايفه تشوفي هادي مره تانيه 


مسك : بصراحه اه خايفه اشوفه لأن ابتديت اني احس بحاجات ناحيته كده بقالي فتره من ساعه مابدأنا تصوير


مايان : بصي يامسك انتي المرتين اللي حبيتي فيهم طلع حظك وحش مره واحد بتاع بنات وغاوي يتسلى وواحد كان معاكي بس بعد الحادثه معرفش يتعامل مع عواقب اللي حصل بس ادي فرصه لهادي مش يمكن يكون في خير ليكي المره دي 


مسك : يامايان هو مش مضطر  يستحيل أنه يحب أو يتجوز واحده في ظروفي ونا خلاص نسيت يعني اي حب وجواز من بعد اللي حصل معايا دا 


مايان : بصي كفايه تبصي وراكي بصي لنصيبك المره دي نصيحه من اختك 😍 اللي بتحبك وبتموت فيكي هادي بجد هو اللي هيستهلك وهتشوفي بنفسك وهتقولي مايان قالت


مازن : بصي يامسك أنا حسيت دلوقتي بالحمل اللي انتي كنتي شيلاه بصراحه اللوكيشن مقلوب عليكي والدنيا مدربكه فوق دماغي 


مايان: شوفتي بقااا انتي عمله فيهم اي وماثره فيهم ازااي وهو هادي نفسه جه وسأل عنك حرام عليكي بقاا نفسي افرح بيكي اوي اديله فرصه علشان خاطري 


مسك : مااشي ياحبيبتي علشان خاطرك يارب بس متخذلش لتالت مره



مسك تاني يوم راحت اللوكيشن وقابلت هادي وبدأت معاه تحفيظ المشهد وكانت في غايه السعاده 



هادي : علفكره شكلك حلو اوي النهارده



مسك : شكرا جدا يااستاذ هادي




هادي : بعد اذنك ياريت تقوليلي ياهادي بس بلاش استاذ دي



مسك جالها مراد اللوكيشن لكن افتكرت كل حاجه حصلت ليها لحد ما وقعت وحصلت الحادثه لكن ابتدت أنها تصده وكمان مسامحتوش لأنها في عز ماكانت محتجاله جنبها اتخلها عنها في أزمتها




مراد : أنا آسف أنا بس مقدرتش استوعب اللي حصل معاكي



مسك :  تمام خلصت كلامك 



مراد : ايوا بس ياريت تكوني سامحتيني بجد أنا بكرر اسفي مره تانيه


تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي وياترى مسك هتعمل 

الفصل العاشر 


مسك وزعيم المافيا


نور : أنا وافقت عل الجواز يارامي ولو عاوز تيجي تقابل اهلي من بكره أنا مستعده 


رامي : تمام خلاص قولي لبابا اني هاجي أقابله وقت مايحب 


نور : مااشي ياحبيبي 


رامي : قلب حبيبك والله 


في بيت مسك 


مسك : صباح الخير عاوزين حاجه أنا رايحه اللوكيشن يلا يامايان هتاخر كده


والد مسك : صباح الخير يابنتي 


مايان : اهو أنا خلاص جهزت خلاص يلا ياقمر


 


وصلت مسك للوكيشن وقابلت شمس لاول مره


شمس: صباح الخير ياهادي


هادي: اهلا يااستاذه شمس بلا علشان تراجعي المشهد تجهزي بسرعه


شمس: مين هيراجع معايا المشهد


مسك : أنا يااستاذه شمس هراجع مع حضرتك


شمس : حضرتك حلو اوي هدخل أجهز حالا


مسك : وانا منتظره حضرتك


مسك لهادي: شكلها مش سهله ابدا


شمس: أنا جاهزه يااستاذه مسك


المخرج : يمااااازن اليوم بيروح مني يابني 


مازن : حصل ياريس يلا اكشن


شمس: ازااي قدرت بسهوله كده ياحازم تسبني وتمشي اللي بينا كان كبير اوي


هادي : حازم اللي تعرفيه خلاص كل اللي عنده من مشاعر ماتت ناحيتك أنا دلوقتي مش حازم اللي تعرفيه أنا بقيت قلبي ميت


شمس : مش قادره أصدق اللي بسمعه منك مش انت حازم اللي أعرفه فعلا من يوم ماسبتني ونا بتعذب أنا لسه بحبك واكتر من الاول


هادي : بيتهيألك انك بتحبيني اصلا انتي واحده مريضه نفسيه عن اذنك


ليان: اي ياحازم ياحبيبي فينك أنا كنت بنادي عليك


هادي : اقدملك خطيبتي ميسا اكتر واحده ارتحلها في الدنيا


شمس : انتي مش ذكيه علشان تخديه مني وهو هيرجعلي


ليان : طالما واثقه كده خايفه لي ولا لحسن ميرجعلكيش ياحرااام مسكينه بقولك اي يا رانيا بصي حواليكي ياحبيبتي هتلاقي اللي شبهك


هادي : يلا ياحبيبتي عزمك على العشاء بره


ليان : يلا ياحبيبي لحسن نتأخر 


شخصيه شمس باسم رانيا في الفيلم وهادي نصار باسم حازم وليان طالعه باسمها 


شمس مسيطر عليها ازاي حازم يتاخد منها كده 


ليان : انت جميل اوي ياحازم وبحمد ربنا أنه رزقني بيك


هادي : انتي كمان ياليان جميله وانا سعيد انك من نصيبي 


المخرج : كاااات كفايه كده النهارده فركش النهارده ياجماعه يمااااازن تعالالي بسرررررعه


مازن : عيون مازن ياريس


المخرج : جعااان ياماااازن 


مازن : حصل ياريس افخم كباب وكفته يجولك لحد عندك 


مسك راحت لهادي وقالتله 


مسك : استاذ هادي برافوا عليك كنت هايل بس محتاجين نشد شويه اكتر من كده 


هادي : هبهرك بجد شكرا ليكي عل تعبك معايا


مسك : على اي دا شغلي مفيش شكر بينا مش احنا صحاب ولااي 


هادي : عندك حق طبعا ميرسي بجد


مراد راح تاني لمسك اللوكيشن لكن المره دي غير كل مره 


مراد : مسك ازيك 


مسك : انت اي اللي جابك تاني مش قولتلك خلاص اللي بينا خلص ولاانت مش بتفهم الكلام 


مراد : أنا عاوزك تديني فرصه تانيه بجد هعوضك عن كل حاجه حستيها وحشه 


مسك : اسفه مبرجعش في كلامي أنا لو عاوزه اديلك فرصه كنت عملت دا من بدري بس انا مش بشتري حد باعني 


مراد : وانا مش هيأس في طلبي دا وهفضل احاول


مسك : متتعبش نفسك في حاجه ويلا اتفضل عندي شغل مش فضيالك


مراد : كنت فاكر اني حبي عندك ليه قيمه اكتر من كده عن اذنك 


مسك : لا وانت الصادق فكرني هبله وهصدقك تاني


 


تتوقعوا ايه هيحصل البارت الجاي ؟


بحب كتابة الروايات

تعليقات