القائمة الرئيسية

الصفحات

روايات مقترحة



 الفصل التالت عشر 



مسك وزعيم المافيا 



مسك : اي دا يامايان 


مايان : انتي ناسيه اني النهارده عيد ميلادك ولااي ؟!


مسك : لا بس انتي عملتي كل دا امتا وازاي بس


هادي : ماهي ماعملتوش لوحدها بصراحه انا ساعدتها فيه وجبتلك هديه كمان يارب تعجبك بس 


مسك : مش عارفه اقولك اي بجد ميرسي اوي اوي 


هادي : متشكرنيش ابدا وبعدين من النهارده مفيش بينا كده



نور بعد شويه كانت نازله لكن جت عربيه خطفتها 


نور : انتوا مين وعاوزين مني اي


رامي : دا انا ياروح قلبي اللي جبتك هنا حبيت اعرفك بشتغل في اي علشان متتفجأيش


نور : انت مجنون جايبني وكر مخدرات من امتا بتشتغل في المخدرات يااستاذ رامي ومع المافيا كمان دا اتخطبت لرئيس عصابه بقاا 


رامي : حبيت بس اعرفك انك لو فكرتي تفتحي بوقك بكلمه نا ممكن اخلص عليكي وقتي 


نور : خرجوني من هنا حد يلحقني ويخرجني من هنا 


رامي : صوتي قد ماتقدري بس هنا مفيش حد هيسمعك ابدا 


نور : انت بني ادم مريض وانا مش عاوزة اعرفك تاني


رامي : خدوها عل جوة كتفوها  واحبسوها ومتخرجوهاش الا بأمر مني فااهمين


رجل مجهول ١ : مفهوم ياريس قدامنا متعصلجيش يلا 


رجل مجهول ٢ : امرك ياريس



عند مسك وهادي في الاستوديو 



ليان : امتى هتعذر امك ياحازم عل الغلطه اللي غلطتها في حقك 


هادي : مش محتاجه ياامي حضرتك تبرري كل مره وتعتذري لأن اعتذارك مش مقبول لأنك خونتي ابويا الله يرحمه


ليان : أنا اسفه والله العظيم أنا محقوقالك أنا مفكرتش اتجوز الا بعد ماابوك مات علشان اربيك لكن خلاص انت كبرت ومن حقك تعيش حياتك 



هادي : أنا مش مصدقك بجد انتي لايمكن تكوني ام ابدا


شمس: مامتك ياحازم عاوزالك الخير ومش بتحب حد قدك ياريت تسامحها لأنها بتحبك اوي 


هادي : ملكيش دعوه بااموري الشخصيه يارانيا بعد اذنك


شمس : ليا دعوه لأنك تهمني وتهمني اوي كمان 


هادي : أنا مبحبكيش ومش طيقك خلاص اخرجي من حياتي بقاا وكفايه مطارده لحد كده 


ليان : أنا مش بطلب منك تسامحني دلوقتي بس عل الأقل قدر اني جيتلك ووضحتلك الصوره 


المخرج : كااااات ياماااااازن فركش النهارده هايل اوي


هادي : هتعملي اي دلوقتي يامسك


مسك : هستنى ماياان وهنمشي أن شاءالله


هادي : لا استني علشان هنحتفل بعيد ميلادك سوا 


مسك : عيد ميلاد اي بس اللي انت عملته النهارده كفايه بجد


هادي : استني بس هنخرج شويه سوا وهتتبسطي


مسك : مااشي مستنيه أما اشوف هتعملي اي


مايان : على فين يااساتذه من غيري في خيانه هنا


هادي : ابدا والله كنت هاخد اختك وافسحها شويه تيجي معانا 


مايان : اهاااا طب يلا بينا يلا يامسك


تتوقعوا ايه هيحصل البارت الجاي ؟!

الفصل الرابع عشر 


مسك وزعيم المافيا


مسك : بابا في حد عاوز يجي يكلم حضرتك هو معجب بيا وعاوز يتقدملي


مايان : ياقلب اختك الف مبرووك مين ها مين 


مسك : هادي نصار اللي معانا في البلاتوه


مايان : اخيرا وقعتيه ياساتر اخيرا يارب هنام لوحدي 


مسك : ياسلام يااختي دا كل اللي همك يالهوي عليكي يعني مش هوحشك مثلا


مسك : مبرووك اي بس نا اصلا مش عارفه هوافق ازااي بظروفي دي وهل هو هيبقى متحمل مسؤوليه دا ولالا


مايان : اي اللي بتقوليه دا بس يامسك حرام عليكي هو لو شايف ظروفك دي عقبه هيقربلك للدرجه دي بردو


مسك : مش عارفه بقااا أنا بفكر مقبلوش تاني خالص ولا اكمل تصوير الفيلم دا 


مايان : لا طبعا اي الهبل دا مفيش الكلام دا انسي الموضوع دا خالص وتقبلي العرض بتاعه 


مسك : انتي شايفه كده يعني يامايان 


والد مسك : مايان عندها حق يامسك بلاش تحكمي على الناس كلها بسبب تجربه فشلت في حياتك اقبليه يابنتي ربنا يسعدك يارب ويكرمك بالذريه الصالحه وقوليله اني مستنيه في اي وقت يحبه


مسك : شكرا يابابا هقوله اكيد لو انتوا شايفين أنه مناسب ليا 


مايان : ياسلااام غيرتي كلامك لي فجأه يالهوي يالهوي عليكي بت لئيمه


مسك : لا ياحبيبتي كلامه مقنع بس انتي مقتنعتش برايك


مايان : مااشي مااشي مانا الحيطه المايلة في البيت دا 


والد مسك: يلا يالمضه ساعدي اختك علشان تلبس اتاخرتوا


عند نور ورامي


رامي : اي اخبارك ياقطه حلوة اوي حتى وانتي مخطوفه كده مخطوب لحوريه ياناس 


نور : وحياة امي لاوديك في ستين داهيه


مراد : أنت بتعمل اي ياغبي انت اتجننت ولااي

بتخطف خطيبتك وعاوز تموتها انت فعلا راي مسك فيك كان صح انت شخص مريض وعاوز تتعالج يلا يانور من هنا 


نور : ارجوك خدني ياابيه من هنا


مراد : تعالي ياحبيبتي تعالي في حضن اخوكي 

وديني لاسجنك يارامي على اللي عملته في اختي


بعد شويه وقت مسك وهادي قربوا من بعض كفايه ومسك وافقت على عرض الجواز من هادي لكن دايما كان عندها هاجز أنه العلاقه مش هتكمل بردو لكن حصل العكس 


مسك : أنا موافقه ياهادي على عرض الجواز وبابا عنده استعداد يقابلك اي وقت تحبه


هادي : بتتكلمي جد أنا مش مصدق نفسي أنا بحبك اوي يامسك وهخليكي اسعد واحده في الدنيا وعمري ماهزعلك ابدا


مسك : اتمنى مندمش على قراري اللي اخدتو من نحيتك دلوقتي بااني وافقت اني اختارك انت وبس 


هادي : متخافيش ياحبيبتي نا قد كل كلمه قولتها ليكي قولي لبابا الخميس الجاي هجيلكم أن شاءالله 


مسك : اوكي الساعه كام 


هادي : الساعه ٨بليل أن شاءالله 


مسك : تنور والله 


تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي ؟

بحب كتابة الروايات

تعليقات