القائمة الرئيسية

الصفحات

روايات مقترحة




: الفصل السابع عشر 



مسك وزعيم المافيا



مسك: اي دا ياهادي 


هادي : دي شبكتك ياحبيبتي


مسك : بجد دي حلوة اوي ربنا يخليك ليا ياحبيبي


هادي : خطوبتنا هتكون الاسبوع الجاي ياقمر فعاوزك تنزلي أنتي وسلمى صحبتك واختي يسر


مسك : هيا يسر تبقا اختك مش قريبتك زي ماكنت بتقول طب لي مقولتليش كده من بدري 


هادي : لاني مكنتش متاكد انها اختي الا من فتره بسيطه


مسك : انتوا اصلا مش من ام واب واحد يعني 


هادي : لا اختي من الأم بس مش من ابويا هيا اصلا كانت عايشه بره مش في مصر 


مسك : اهااا واي جابها هنا بقاا ؟!


هادي : جامعتها هنا ياحبيبتي فجت مصر وكانت كمان بتدور عليا من فتره طويله


مسك : على العموم مفيش مشكله تيجي معايا نختار الفستان اللي منك أحبه واخاف عليه زيك تمام


هادي : ربنا يديمك في حياتي ياروحي



بعد شويه راحوا مسك وسلمي ويسر يجيبوا الفستان


مسك : اي رايكم يابنات اي رايك ياسلمى انتي ويسر


يسر : جميل عليكي اللهم بارك قمر ١٤


مسك : حبيبتي والله يا يسر تسلميلي


سلمى : اي القمر دا بجد تحفه عليكي اوي 


مسك : خلاص هو بس محتاج يتضبط من الجناب شويه


صاحبه الاتيليه : اكيد يافندم هنعمل كده وهحطلك كمان فيه حاجات بتلمع كده علشان يكون شكله شيك 


مسك : ميرسي اووي ممكن ناخده امتا لاني خطوبتي الاسبوع الجاي 


صاحبه الاتيليه : خلاص هبدا اشتغلك فيه من بكره لو حبه مفيش مشكله خالص علشان اسلمك في الميعاد مضبوط لو كده ممكن على الاتنين الجاي تاخديه أن شاءالله 


مسك : تمام يلا بينا يابنات 


خرجوا مسك وسلمى ويسر من الاتيليه مسك قالت بعد شويه 


مسك : تيجوا نروح ناكل في حته ياجماعه أنا جوعت اوي 


سلمى : أنا تمام معنديش مانع نشوف يسر بس اي رايك 


يسر : يلا بينا أنا معاكم في اي حاجه عادي



راحوا مسك وسلمي ويسر على المطعم علشان ياكلوا  


مسك : هتاكلوا اي يابنات 


سلمى : نا هاخد واحد شاروما سوري 


مسك : وانا كمان 


يسر : ونا تشيكن ستربس


جرسون : تامروا بااي يافندم ؟


مسك : هات اتنين شاورما سوري وواحد تشكين استربس


جرسون : تحت امرك يافندم


مسك : بس قوليلي يايسر هو انتي كنتي عايشه فين ومع مين 


يسر : أنا كنت عايشه في استراليا مع ماما



مسك : اهااا علشان كده شيك وزي القمر



يسر : دا انتوا اللي عيونكم حلوة والله



تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي

[١٧/‏٢ ١٢:٥٦ ص] أميرة احمد: مسك وزعيم المافيا



الفصل التامن عشر 


عدا شهر على ابطالنا واتحدد ميعاد الفرح اخيرا 


مسك : مش مصدقه ياهادي اني فرحنا النهارده وأننا هنكون مع بعض علطول 


هادي : ولا نا مصدق ياحبيبتي اننا هنكون مع بعض خلاص انا بحبك اووي اووي


مسك : وانا بمووت فيك اووي ياهادي ومعنديش استعداد اتحرم منك ابدا بصراحه 


هادي : للدرجادي بتحبيني كده يامسك هو أنا غالي عندك اوي كده


مسك : غالي عندي اوي اوي ياهادي ربنا ميحرمنيش منك ابدا


بعد الفرح سافروا مسك وهادي علشان يقضوا شهر العسل في المالديف 


مسك : الله يا هادي الجو تحفه أنا ازاي مجتش هنا قبل كده


هادي : كويس انك اول مره تيجي هنا كانت معايا ياقلبي يلا علشان ننزل البحر


مسك : طيب شيلني بس وهننزل سوا أنا بحب البحر اصلا


هادي : انتي احلى من البحر والله ياروحي 


مسك : استنى استني سلمى بتتصل عليا


هادي : يوووووه مش وقتها دلوقتي 


مسك : ايوا ياسلمى عامله ايه


سلمى : اي ياعروسه اخبارك ايه هو من لاقي أحبابه نسي أصحابه ولااي؟!


مسك : والله وحشني طوله لسانك يابت انتي


سلمى : متاح الزن ووجع الدماغ والفرفشه طول الوقت ياريس


مسك : فقريه والله العظيم زي مانتي كده متغيرتيش



 


جه تليفون لهادي من يسر لكن كانت مخطوفه للاسف


رامي : اختك معايا ياهادي بييه ياريت تعقل كده وتسيب مسك كده بالتراضي احسن 


هادي : انت اتجننت ازاي عاوز مراتي انت فعلا مش طبيعي


يسر : الحقني ياهادي ابوس ايدك الحقني هيموتني 


هادي : أنا بحذرك أن قربت لاختي هموتك انت فااااهم


مسك : في اي ياهادي مالك مودك اتقلب كده لي


هادي : يسر اتخطفت يامسك واللي خطفها بيهددني بيكي يااسيبك ياهيموتها


مسك : متخافش ياهادي أنا هحل ليك المشكله دي ونا عارفه مين عمل كده


هادي : ونا مستحيل اسيبك مهما حصل واختي أنا هعرف اخلصها من أيده


مسك : أنا اسفه لاني سببت في مشكله ليك بجد


هادي : أنا مفيش اعتذار ليكي عندي لانك مش ذنبك اي حاجه


مسك : ربنا يخليك ليا ياحبيبي ويرجع يسر بالسلامه يارب


رامي : اسمعني كويس أنا عاوز مليون جنيه وهرجعلك اختك غير كده لا هتبلغ البوليس مش هنشوف اختك تاني سلام يا هادي بييه


مسك : عاوز اي منك تاني ياهادي قولي 


هادي : عاوز ياخد مليون جنيه مقابل أنه يرجع يسر


مسك : مليون جنيه لي كده بس يارب 



هادي : اهدي يامسك أنا هخلصها من الك*لب دا من غير ماادفع ولامليم 




تتوقعوا ايه هيحصل البارت وياترى يسر هيحصل اي معاها ؟

بحب كتابة الروايات

تعليقات